پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۳۹:۱۸

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت:
پیشرفت طرح توسعه میدان یادآوران به 94 درصد رسید
ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از پیشرفت 94 درصدی فاز نخست طرح توسعه میدان مشترک یادآوران خبر داد و گفت: تولید 85 هزار بشکه نفت از این میدان در اردیبهشت ماه سال آینده محقق می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، عبدالرضا حاجی حسین نژاد تولید زودهنگام از میدان مشترک یادآوران را 50 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: این در حالی است که پیش از این شاهد تولید زودهنگام 20 هزار بشکه‌ای از این میدان بودیم. حسین نژاد یادآور شد: در فاز نخست طرح توسعه میدان یادآوران، 55 حلقه چاه شامل ٤٩ حلقه چاه تولیدی، سه حلقه چاه توصیفی و سه حلقه چاه دفع آب‌های زائد با استفاده از توان عملیاتی 7 دکل حفاری و یک دکل خدمات جانبی حفاری شد.

تولید 180 هزار بشکه ای نفت از میدان یادآوران در فاز دوم

وی میزان نفت تولیدی از فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی یادآوران را 180 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: در صورت تصویب طرح جامع توسعه این میدان (MDP) از سوی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، فاز دوم اجرایی می‌شود. هادی نظرپور؛ مجری طرح توسعه میدان نفتی یادآوران نیز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: بسته سطح‌الارضی این میدان در چهار بسته کاری شامل تاسیسات سرچاهی، خطوط لوله جریانی و منیفولدها، خطوط لوله صادراتی و کارخانه بهره‌برداری تعریف شده است که همه آنها از پیشرفت مطلوبی برخوردارند. به گفته وی، هم اکنون در مجموع 450 کیلومتر خط لوله جریانی احداث شده است؛ ضمن اینکه مراحل پیشرفت احداث کارخانه بهره‌برداری نیز از مرز 80 درصد عبور کرده است.

استفاده از خطوط لوله ساخت داخل در پروژه یادآوران

نظرپور، پیشرفت پکیج احداث خطوط لوله صادارتی به منظور انتقال نفت را 96 درصد و متراژ آن را 165 کیلومتر اعلام کرد و گفت: به منظور حمایت از سازندگان داخلی در این پروژه، از خطوط لوله ساخت داخل استفاده شده است. براساس برنامه، تولید زودهنگام از میدان نفتی یادآوران در مردادماه سال ١٣٩١ با حفر ٨ حلقه چاه و ایجاد تاسیسات جنبی انجام شد. هم اکنون روزانه 50 هزار بشکه نفت از این میدان استحصال می‌شود. براساس اعلام شرکت متن، پروژه تولید نهایی فاز یک طرح توسعه میدان یادآوران با ظرفیت ٨٥ هزار بشکه در روز در اردیبهشت ماه سال 1394 تحقق خواهد یافت. همچنین با اجرای مرحله نخست فاز دوم افزایش تولید از این میدان از ٨٥ به ١٣٥ هزار بشکه و در مرحله نهایی این فاز از ١٣٥ هزار به ١٨٠ هزار بشکه خواهد رسید. برداشت نفت از میدان مشترک یادآوران از لایه‌های سروک و فهلیان انجام می‌شود که در مرحله نخست برای برداشت نفت از لایه فهلیان برنامه‌ریزی شده است.


  کد خبر : 406
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :